LET'S GET ORGANIZED│MARCH

04-03-2018

Het is weer het begin van een nieuwe maand, en dit is het moment dat ik ga plannen. Afspraken van die maand opschrijven, doelen stellen... Dat soort dingetjes. Omdat ik het leuk vind om een beetje creatief bezig te zijn, gebruik ik een bullet journal. Wat dat is, en hoe ik 'm gebruik, leg ik vandaag uit.

Een bullet journal is eigenlijk gewoon een notitieboekje, waarin je je planningen opschrijft, lijstjes maakt, eigenlijk kun je er van alles in schrijven. Het leuke van een bullet journal is dat je het helemaal kunt opdelen en versieren zoals je zelf wilt. Voor het plannen in een bullet journal heb je ook echt speciale notitieboekjes die je kunt kopen. Deze zijn niet helemaal leeg of met lijntjes, maar met kleine stipjes. Hierdoor heb je geen lelijke lijnen door je tekening, maar als je een rechte lijn wilt, kun je zo de stipjes volgen. Ik gebruik zelf geen echte bullet journal, maar een notieboekje met lijntjes.

Ik vind het zelf leuk om elke maand een ander thema te kiezen, en het een beetje anders op te delen. Deze maand koos ik voor rozen, omdat het deze maand officieel lente wordt, en ik vond rozen wel bij de lente passen. Hierboven kun je alle foto's bekijken.

De eerste pagina is mijn voorpagina. Hier heb ik de maand opgeschreven, en verder zie je een beetje wat het thema voor die maand is. Op de tweede pagina heb ik een overzicht gemaakt van mijn afspraken in maart. De pagina erna is een goals & habits pagina. Bovenin is een lijstje met mijn doelen voor deze maand, en mijn vooruitgang van m'n blog. Daaronder heb ik een habit tracker gemaakt. Hiermee kan ik bijhouden hoe vaak ik bijvoorbeeld sport in een maand (dan kleur ik het vakje van die datum in). Helemaal onderin heb ik drie kolommen gemaakt waar ik mijn budget bijhoud, door de vakjes in te kleuren. De laatste pagina is een overzicht van één week. Deze week gaat van 12 maart tot 18 maart, want dan heb ik veel proefwerken en projecten op school, dus dan heb ik wat meer ruimte om het allemaal in te plannen.

Dit was mijn eerste "Let's get organized"! Ik ben van plan om elke maand een korte rondleiding door mijn bullet journal te geven, om jullie een beetje een idee te geven hoe ik plan. Dit is niet mijn enige manier van plannen, dus als jullie mijn andere manieren willen zien, moeten jullie het maar even zeggen. Bedankt voor het lezen!

with love, Suze


AANMELDEN

Meld je aan zodat je geen enkel bericht van mij meer mist, en voor leuke extraatjes, zoals kaarten en planschema's. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin